Sneak Preview: Jouw brein - Geniet van puur eten 

Iedereen wil een gezond brein

Of je nu jong of oud bent, een gezond brein staat vaak hoog op het wensenlijstje. Niet zo gek, als je bedenkt dat een gezond brein ervoor kan zorgen dat je beter kunt leren, concentreren en herinneren. Een gezond brein draagt ook bij aan meer levenslust, een goede nachtrust, stressbestendigheid, mentale stabiliteit en controle over je eetlust. Het zorgt er zelfs voor dat je op hoge leeftijd nieuwe hersenverbindingen kunt aanleggen. Zo blijf je dus jong van geest.

​De rol van voeding

Ik vind het fantastisch om in een tijd te leven waarin er heel veel onderzoek wordt gedaan. Talloze wetenschappelijke onderzoeken tonen een mogelijk verband aan tussen klachten van het brein aan de ene kant en voedingspatronen, voedingsstoffen en leefstijl aan de andere kant. Een aantal dingen komt steeds weer terug in onderzoeken naar het voorkomen van klachten van het brein:

- ontstekingsremmend eten
- volwaardig onbewerkt voedsel
- een optimale spijsvertering, darmgezondheid en ontgiftingscapaciteit
- voeding met volop beschermende stoffen & zo weinig mogelijk (milieu)toxines

Deze factoren, gecombineerd met kennis over natuur en natuurwetten, zoals we die al duizenden jaren kennen, zijn onmisbaar voor een gezond brein.

Of all the things I miss I miss my brain the most

Mark Twain

Weet wat je eet

Met deze kennis kunnen we ons voordeel doen, bij elke maaltijd en elk tussendoortje. In het nieuwe boek vind je daarom snelle, overheerlijke recepten voor elk moment van de dag. Net als in boek 1 en 2 geef ik bij elk recept een korte uitleg over de gebruikte voedingsmiddelen en de relatie met jouw darmen en brein. Zo komen (h)eerlijk eten én weten dus echt weer samen in dit nieuwe boek.

Wanneer te bestellen?

In het voorjaar van 2020. Schrijf je in voor de nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van de verschijningsdatum.