Recensie Op weg naar meer energie

Door Paula Ooms, orthomoleculair therapeut

"Veelgehoorde gezondheidsklachten binnen mijn praktijk zijn vermoeidheid en gebrek aan energie. Niet verwonderlijk in deze hectische maatschappij waarin de kwaliteit van voeding en voldoende lichaamsbeweging onder druk staan. Als je de dagelijkse stress en de toxische belasting zoals straling, uitlaatgassen en andere giftige stoffen daarbij optelt, dan kan het niet anders dat onze fysiologische lichaamsprocessen uit balans raken, wat weer ten koste gaat van onze hoeveelheid energie.

Paula Ooms

In haar nieuwste boek ‘Op weg naar meer energie’ legt Rineke met haar vakkundige kennis, in heldere bewoordingen uit wat voeding en leefstijl voor effect hebben op ons energieniveau. Ze doet dat op een vlotte en inspirerende manier die velen zal aanspreken om ermee aan de slag te gaan. Omdat energie een vaag begrip is heeft Rineke dit woord in het boek vervangen door euro’s of geld. Dat maakt het meteen een stuk concreter en begrijpelijker. Zo krijgt de lezer op een speelsere manier kijk op de fysiologie van ons menselijk lichaam.

Binnen mijn praktijk is haar boek een bruikbaar gereedschap voor mijn cliënten. Het bevat praktische tips, interessante informatie en smakelijke recepten die uitgebreide handvatten geven en zodoende veel ondersteuning bieden in het slagen van hun therapie. Het draagt op deze manier enorm bij aan het enthousiasmeren en het motiveren van een blijvend gezonde levensstijl bij mijn cliënten.

Het is fantastisch zoals Rineke ook nu weer met haar nieuwste aanwinst een groot publiek weet te bereiken, waardoor zij op grote schaal bijdraagt aan preventieve geneeskunde!"

Meer informatie over dit boek