Nieuwe naam en nieuwe huisstijl voor à la Rineke

28 april 2018 Arien de Korte 2330

Per 1 mei krijgen de à la Rineke-producten een nieuw jasje. Een nieuwe naam, een nieuwe huisstijl, maar wel dezelfde passie: échte voeding van PUUR Rineke.


Een nieuwe naam: PUUR Rineke

Daar waar à la Rineke stond voor een manier van eten en koken, staat PUUR Rineke voor nog veel meer. In de eerste plaats staat het natuurlijk voor puur, eerlijk en duurzaam voedsel. Met 100% voedingswaarde, zonder poespas of loze voedingsstoffen. PUUR staat ook voor de manier waarop wij met onze producenten, verwerkers en boeren willen omgaan; puur en transparant. Ten slotte is onze communicatie PUUR: we blijven eerlijke en betrouwbare kennis over voeding en gezondheid delen, zoals we dat al jaren doen.

Logo PUUR Rineke

Een nieuwe huisstijl

Bij een nieuwe naam hoort natuurlijk een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Het nieuwe kleurenpalet bestaat uit een frisse kleur oranje, gecombineerd met blauw. Vijftien jaar geleden koos Rineke al heel bewust voor oranje als huisstijlkleur, omdat het staat voor creativiteit, enthousiasme, energie, kracht, warmte en gezelligheid. Alles wat eten en koken volgens haar in zich moet hebben. Als tweede huisstijlkleur hebben we nu gekozen voor blauw; de kleur die staat voor puur en echt.


Oranje en blauw

Weet je van welk dier oranje en blauw de kleuren zijn? De ijsvogel! Toeval bestaat niet: meerdere keren per jaar kijkt een prachtige ijsvogel, minutenlang, vanaf de pergola naast ons kantoor bij ons naar binnen. Wat een cadeau, die momenten. De ijsvogel gedijt prima in het prachtige Westerwolde, waar PUUR Rineke gevestigd is. Hij staat symbool voor zuiverheid en ‘vaderlijke’ zorgzaamheid. Twee kernwaarden die we heel hoog in het vaandel hebben. Goed rentmeesterschap over de wereld kan in onze optiek alleen met zuivere en duurzame producten. Producten die gezond zijn voor de mens én voor het milieu.

IJsvogel van Monique Blaak

IJsvogel - moniqueblaak.nl


Nieuwe verpakkingen

Gezonde voeding moet verleidelijk lekker zijn. Zo lekker dat je niet meer terug wilt naar gemaksvoedsel. Die verleidelijkheid moet van het etiket afspatten. Wij vinden dat we hier heel goed in geslaagd zijn met onze nieuwe verpakkingslijn. Omdat we er niet van houden om goede producten weg te gooien, zullen we de voorraad producten met oude etiketten laten uitlopen en daarna vervangen door de nieuwe verpakkingen.


Lees de visie en missie van PUUR Rineke