Super Soep Tomaat

(H)eerlijke biologische instant soep vol energie. Verder niks. Of je deze soep nu gebruikt bij je lunch of als tussendoortje: je voegt een scala aan vitamines, mineralen, sporenelementen, vezels en antioxidanten toe. Zo lekker & gemakkelijk kun je je gezondheid een dienst bewijzen.

Dosering

Gebruik 16 gram (zie meegeleverd maatschepje) op 200 ml water.

Bereiding

Kook 200 ml water, doe circa 50 ml in een mok en voeg 16 gram soep toe. Roer direct heel goed met een vork tot het een homogene massa is en voeg dan de rest van het water toe.

Ingrediënten

soepkruidenmix mediterrane à la Rineke* (tomatenpoeder*, kruiden* (basilicum*, oregano*, rozemarijn*, peper*, lavas wortel*, kurkuma*, tijm*, chili*, peterselie*, peper*, knoflook*), groenten* (wortel*, ui*, prei*), zeezout, rijstmeel*, johannesbroodpitmeel*, zonnebloemolie*), Heliaflor 45®* (hoogwaardig zonnebloemeiwit*), zeekraal. * ingrediënten van biologische herkomst

Deze soep bevat geen toegevoegde: gluten, lactose, toegevoegde suikers, gistextract en additieven.

Waar te koop?

Verkooppunten

Webshop

Varianten

Er is ook een Super Soep Groente en Super Soep Pompoen.

Mineralen en sporenelementen

Een soepje als tussendoortje levert je een mooie aanvulling van mineralen en sporenelementen (en bij de super soepen ook nog mooi eiwitten). We hebben onze soepen laten onderzoeken in een lab omdat we reuze benieuwd waren naar de waardes aan voedingsstoffen, zie hier het analyse certificaat van de Super Soep tomaat. In de meest gebruikte tussendoortjes die we eten ontbreken de mineralen/sporenelementen juist heel vaak, omdat deze eruit gehaald zijn: bij raffinage van voedingsstoffen (zoals bloem, witte rijst, witte pasta, witte suiker, wit zout) wordt het deel dat juist wél voedingswaarde bevat verwijderd. Geraffineerde voeding (wat de meeste tussendoortjes zijn) leveren daarom nauwelijks een bijdrage aan je inname van voedingsstoffen. En dus ook niet aan jouw energie omdat je lichaam die niet kan aanmaken uit 'leeg voedsel'. Dat is een van de redenen waarom veel tussendoortjes jouw uiteindelijk niet de gewenste energie opleveren. zie onderstaand schema wat er NIET meer in geraffineerd voedsel zit.

Bron: Alles draait om je hormonen / Rineke Dijkinga

Waarom heb ik dit artikel ontwikkeld?

'Instant soep? Hebben we daar niet al meer dan genoeg van in de schappen van de winkels? En dan nu nog weer twee nieuwe? Ik hoor het je denken. Waarom ik dan toch enthousiast aan het 'uitdokteren', groenten en kruiden mengen en (laten) proeven van instant soep bezig ben geweest? Dat lees je in dit artikel.

Met welk kant-en-klaar tussendoortje of bijgerecht kun je op een razendsnelle manier heel veel vitamines, mineralen, sporen elementen EN beschermende vitale stoffen eten? En die ook nog eens basisch in plaats van verzurend werkt, zoals onze meeste tussendoortjes? Bijvoorbeeld met een 'biologische Supersoep' waarin ook nog eens zeegroente verwerkt is. Ik blijf me verbazen over alle 'hulptroepen' -leuke woordspeling toch?- die in de instant soepen zoals we ze tot nu toe kenden verwerkt zijn: glucose, maltodextrine, melkpoeder, gistextracten of smaakversterkers, gluten etc. Waarom, vroeg ik me af? Kun je echt geen lekkere smaak en consistentie krijgen met een soep die bestaat uit 100 procent energie-boosters? Dus zonder onnodige en soms belastende stoffen? Stoffen die geen bijdrage leveren naar wel energie kosten om ze af te breken? Ik denk dat het prima kan, maar oordeel zelf.

Veel mensen zijn aan het eind van de dag opgebrand: het is namelijk HET moment van de dag dat bijnieren en bloedsuikerspiegel een flinke energieduikeling doormaken. De eerste impuls is dan vaak om naar iets zoets te grijpen: dat put uiteindelijk, na een korte opleving, je energie nog verder uit. Het zijn veelal koude voedingsmiddelen, zonder vitale voedingsstoffen die ook je bloedsuikerspiegel nog eens danig ontregelen. Deze zorgen geheid voor nog minder energie. Je zou juist op momenten van een energie-dip '.iets warms, hartigs en vitaals moeten eten. Het liefst ook nog met wat eiwit (zoals bijvoorbeeld het zonnebloempitteneiwit Heliaflor of voeg aan je eigen gemaakte soep wat kikkererwten-, lupinemeel of een geklutst eitje toe). En het liefst iets wat snel je trek kan stillen. Dagelijks hoor ik in mijn praktijk: 'ik neem het me echt voor om minder te gaan snaaien. Maar ik heb dan zo'n dip dat ik voor iets snels ga'. En zelfs dat kan met soep: Alleen even water koken, roeren en beginnen met lepelen.

Op je 'zwakke momenten' aan het eind van de ochtend of middag een goed soepje (natuurlijk gaat er niets boven een eigengemaakte verse soep, dus als je die wilt maken is dat uiteraard nog een veel gezondere optie) gaat je uiteindelijk energie opleveren, ook al zou het alleen maar zijn doordat je energie stabieler blijft omdat je bloedsuikerspiegel stabiel blijft. Ook voor de mensen die tussen de middag flink wat boterhammen moeten eten om verzadigd te raken is lunchen met minder brood aangevuld met een soepje een prachtige stap op weg naar een stabielere energie.

Wie weet denk je over een paar weken 'een dag geen soep is een dag niet geleefd'.

EXTRA INFORMATIE OVER DIT PRODUCT

Herkomst producten à la Rineke

Herkomst producten à la Rineke

We zijn erg blij dat we voor het fabriceren van onze producten fantastische leveranciers hebben gevonden. We hebben veel contact met ze, zodat we continu een kwalitatief goed en lekker eindproduct kunnen leveren.

Meer informatie